lördag 7 mars 2009

Och nu blir det hovreportage....


Precis när alla ni andra i Sverige äntligen sluppit löpsedlar och damtidningsreportage (eller det kanske inte är så?) i Sverige, så ramlar jag på en motsvarande tidning här i Frankrike.

Point De Vue, "Åsikt", heter den men den är en renodlad variant på Se och Hör eller Svensk Damtidning. "Victoria, fästmö äntligen!" står det bokstavligt översatt på förstasidan.

Sju års väntan, utbrister tidningen och puffar för alla kommande ceremoni-detaljer inklusive vilket diadem Victoria ska välja till bröllopet.

Efter sju års "reflexion" visar Victoria både sin karaktär och kraften i kärleken till sin förre gym-tränare tycker man också.

"Jag känner mig trygg med Daniel. Ni har säkert märkt att jag under senare år har känt mig både starkare och lyckligare", säger Victoria och det är bilder både från offentliggörandet i TV och från presskonferensen i Prinsessan Sibyllas våning.

Jag läser det flera sidor långa reportaget och FÖRVÅNAS över hur insatt tidningen är i samtliga detaljer. Här talas om väninnornas bröllop där paret visat sig och namnen är helt korrekta, tidpunkterna likaså. Det spekuleras i en domino-effekt; att Madeleine och Carl Philip snart kommer att gifta sig med Emma Pernald och Jonas Bergström och det är prickar över ö:et till och med.

Att man också har kläm på kungafamiljens juveler kommer att framgå av nästa inlägg!

Posted by Picasa

1 kommentar:

Suzesan sa...

Haha javisst men de "härstammar ju från Frankrike från urrötterna kungahuset sååå:)men intressant att det får så mycket uppmärksamhet.
Diadem/tiara hade nog kliat i hårbotten:)Men fint är det iallafall. Säkert jobbigt att ha på huvudet när man städar och diskar*fniss*
Jag blev impad över prickarna över ö:et men det är kanske för att det är respekt att inte stava namnet fel.
Det sägs i tidningarna här att det är slut mellan Emma och Carl Philip men det är inte första gången så det är ju ingen som vet hur det är med det:)
Hoppas din lördag är bra
Kram
Susanne