söndag 1 mars 2009

Dessi i trädgården


Dessi får vara lös i trädgården under uppsikt och det är ett paradis för henne. Hon far runt som ett skållat troll och fångar ett löv eller en pinne i flykten och rusar lyckligt runt, runt.

Och stannar till då och då och poserar fint vid "sina" ekar. Och försöker voffa bort trädgårdsduvorna som inte låter sig störas utan lugnt pickar vidare med bytaken som fond.

Då och då ses anfadersvansen sticka upp bland påskliljorna. Vi visste ju att det här skulle bli bra för en liten rolig hund!

Posted by Picasa

8 kommentarer:

Tankevågor sa...

Hon ser ut att ha det så härligt där i sin trädgård. Jättesöt är hon lilla anfadern! :-)

Tänk att ni redan har påskliljor! Nu får jag vårlängtan.

Anonym sa...

Hej! Jag tycker Dessi är fullkomligt bedorande och det är riktigt kul att följa er och henne i bloggen.

Kan du inte slänga upp en filmsnutt på henne, när hon susar omkring?

Hur som! Trevlig blogg!

Monet sa...

Londongirl: ja hon har det verkligen bra och det känns jättebra för oss också att kunna ge henne den här sortens miljö.

Och påskliljorna ger verkligen vårkänsla!

Jenny: kul att du gillar bloggen och Dessi. Vi håller på att lära oss vår nya video och också hur man lägger upp snuttar på bloggen. Vanliga bilder gör inte hennes race någon rättvisa alls!

Anonym sa...

Så skönt för en liten anfader att springa fritt och jaga duvor när andan faller på.
Dagens bilder var underbara!
Tack för att du tänker på mig och min mamma!
Kram
Helen

Anonym sa...

Vet du... Jag njuter av att se dina inspirerande bilder på hund och trädgård.

Monet sa...

Helen: roligt att du ser hur bra Dessi fått det. Och jo, jag tänker på hur det måste vara för er alla med det som hänt med din mamma.

Mira: åh, det är roligt att få agera "feel-good" åt andra!

Idag regnar det i Provence och är en stilla och grå dag. Men påskliljorna lyser lika fint för det. Dessi vill inte gå ut i det våta!

Anonym sa...

Var med i portutmaningen! Se
http://staffanhuss.wordpress.com/2009/03/01/en-promenad-pa-fjallgatan/#comment-2066

Monet sa...

Libby: har anmält mig!! Se Staffans blogg.