onsdag 11 februari 2009

Provences mest fotograferade hund?


Just det undrade någon i en kommentar. Tja, kanske det. Antagligen till och med, iallafall just nu.

Men eftersom det delvis blivit vappebloggar här och var så kommer en eftermiddagsrapport. Som visar att Dessi gör som valpar ska, inte bara busar utan också sover ganska mycket.

Just här i hussens arbetsrum på en fårskinnskudde som hon förstås med förtjusning intagit. Nära husse och matte skall man också vara. Sitter vi vid våra datorer ska hon vara i någons rum.

Just nu är det husserummet som gäller. Klicka på sista bilden om ni vill se något gulligt. Klok som en pudel, det syns redan på blicken!
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Suzesan sa...

Vilken blick Dessi har. Hon ser rakt in i kameran. Fortsätt du med dina berättelser om Dessi hhur kul som helst att läsa. Bttan från femtiotalet känner jag ingen. Den fanns som mjölkanna också.Vi hade en sån.

Minns jag inte fel så finns det smörfat/bytta och tallrikar också.
Ni bor så fint.
Ha en bra kväll
Kram
Susanne

Suzesan sa...

Stavfel...*bytta och igen* inte känner jag ingen...och inte hhur:)*hur. Sorry!
/S

Monet sa...

Tack Susanne för att du gillar att kolla på mina valpbilder. Det ska bli jätteintressant att följa den här hundens utveckling.

Hon har redan en enorm personlighet, så lite hon är:-)

Jo, det finns smörbytta som ser ut sådär också. Det är nog det enda som finns kvar i mitt föräldrahem, resten har slitits med tiden. Men fint är det.

Christina sa...

Klart det ska vara vappebloggning på nätet, fattas bara ;)

Ah, nu är jag färdig med bildtävlingen, puhu vilken tid det tog, och kan ägna mig åt bloggsurfning :D

Jag vill ju se hur den franska vappen har det!

Kesu sa...

Aaaaaahhhh! Mums! Beskär den lite i överkant och du har en bild du kan tävla med! Mera! Mera!

Monet sa...

Christina och Kesu: Klart vi fortsätter med hundbloggning. Både plastvappar, IRL-diton och snagghundar:-)

Och vilken vansinnigt rolig tävling - och kreativa svar. Jag tackar för tröstpriset och skickar dig min franska adress på mejlen!