lördag 7 februari 2009

Datorvalp


Det är lika bra att inse att man nu får inta annan ställning vid datorn och ha en valp i knät. Nära hårddiskkrasch var vi nyss! Även en liten tass kan smacka till tangentbordet!

Men den nu sydfranska hunden har klarat första natten och morgonen helt perfekt. Sovit (det blev ju vid mattefötterna förstås, det kunde man ju räkna ut) hela natten, busat i sängen i morse, kissat och bajsat på fel ställen, smakat på husses skinkmacka och mattens yoghurt.

Och hälsat på grannen som förstås lät sig bedåras. Hon är lite rinnig i ögonen men tills vidare skyller vi det på de nittio milen med air-condition. Matten känner också av det så vi torkar av så länge med ljummet vatten.

Jösses vad livet förändrar sig i ett slag med ett sånt här knyte i huset!
Posted by Picasa

7 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon i hundvärlden! Vårt hörn av bloggosfären har blivit hundhörna just nu. Dessi, Poppan och nu Hassel...

Ha en fin sydfransk hunddag, Monet!

Anonym sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, vad underbart att gå in på din blogg och mötas av en rufsig valp. Jag säger bara: Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Kesu sa...

Jösses, vilken härlig tös ni fått! Tack för alla kalasbilder. Den översta här, vid datorn, är helt underbar. Desirée, reine du punk? (Med reservation för alla språkfel!) Jag sitter lite tajt just nu, med långväga gäst på besök, så jag kan inte kommentera så mycket som jag skulle vilja. Lovar att återkomma.

Monet sa...

Ja, nog är det mycket med hund just nu. Plastvappar och riktiga trasselsuddar i södra Frankrike!

Och Libby, jag förstår hur du känner, det är verkligen åhhhhhhh och känns nästan lite overkligt.

B går bara omkring och ler!!

Och Kesu får gärna kommentera mera när det passar, det bidde inte en Norwich men det här blev nog så bra!

Punk? Rufsig? Trasselsudd? Anfader? Vi har borstat henne lite idag men det verkar inte hjälpa:-)

Tankevågor sa...

Men hon är ju helt underbar!!! Helt ljuvligt underbar!
Jag sitter här med ett stort leende på läpparna.
När jag var liten önskade jag mig en svart pudel men det blev aldrig någon.
Nu har vi en annan ras som är hur go som helst också. (Schapendoes)
Din lilla ser precis ut som i sagoböckerna om Farbror Blå och tanterna de hade ju en svart liten Pricken.
Viken sorts pudel är hon?

Monet sa...

Londongirl: vad roligt att du tycker hon är fin. Och ja, jag tycker precis som du. Hon kanske ser ut som en sudd och annat för andra men första gången jag såg henne tänkte jag direkt på Farbror Blå och hans Pricken.

Dessi är Caniche Toy, dvs den minsta av de fyra accepterade storlekarna. Det finns storpudel, mellanpudel, "caniche nain" som väl är liten pudel. Och så den minsta Toy som blir 28 cm hög!

Och hon är helt ljuvligt underbar precis så som du ser det! (ska googla lite på din ras, har aldrig hört talas om den)

Christina sa...

Jag sitter också och ler när jag tittar på de här bilderna av Dessi :D
Hon ser så KUL ut, en riktig liten busa.

Nu har jag googlat på rasen som Londongirl har, och den rasen ser verkligen mycket trevlig ut. Hade aldrig hört talas om den förut.