måndag 2 februari 2009

Bildutmaning

Jag har blivit utmanad att plocka fram fjärde bilden ur min fjärde bildmapp på hårddisken.

Den som utmanar mig är Christina som bor i Bergslagen i en f.d järnvägsstation.

Jag blir alldeles paff när jag ser vilken bild som kommer upp. Det här är ett litet glaskonstverk som står på en platta med en lampa i så att det hela lyser.

Just nu kommer jag inte på konstnärens namn och heller inte ortens. Där den är köpt alltså förrförra vintern. Men galleriet är ett välkänt: Ashley's och det ligger ordentligt undangömt i bergslagsskogarna. Inrymt också det i en fd. järnvägsstation.

Jag tror inte det ligger långt ifrån där Christina bor. Synkronicitet kallade Jung sånt här och jag råkar i och för sig ofta ut för det. Men visst var det lite häftigt, Christina?

Jag vet inte om de fyra jag i min tur måste utmana har fått samma utmaning men jag bollar vidare till:

Rutan
Milda Makter
Femtiotalsjakten och, eftersom det verkar som hon får ett ordentligt jobb att sortera bland sina fyratusen bilder:
Annika Bryn

Och Kesu, inte var det så svårt som vi trodde!
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Christina sa...

Ja, det var verkligen häftigt!
Uttersberg ligger inte så många mil härifrån, och att galleriet dessutom är inrymt i en gammal station...ja, det är nästan kusligt ;)

Anonym sa...

*puh*! Kunde inte ta min fjärde bild i hela bildsamlingen, eftersom någon är med på den som kanske inte vill, och inte fjärde albumet, eftersom det är bilder om just det jag bloggat om. Så det blev lite fuskigt, men nu är det gjort!

Kesu sa...

Sannerligen ett häftigt sammanträffande! Nej, bilden var ju inte så svår, men jag har bara fått ihop tre att utmana ... Fast man kanske kan sno en från Christina. Hon har ju så mååååååååånga bloggare i sin vänskapskrets. ;)

Fick du mitt mejl om hur man länkar i ett inlägg?

Anonym sa...

Ska se vad jag kan göra...