onsdag 15 april 2009

Utmaning!

Libby har utmanat mig och jag tror att det hela går ut på att hitta sina tre bästa rubriker och berätta varför man tycker det.

Skriver man varje dag som jag blir det ett hästjobb av guds nåde.

Så när jag bläddrar bland alla mina inlägg så hittar jag igen historien om min farmor och farfars möte i Kiruna. Och delar av min släkthistoria därifrån. Mitt provencalska berg får illustrera lite av det svenska landskapet däruppe i norr.

Det är inga häftiga rubriker jag hittat men det är tre inlägg som jag själv gillar. Dels för att det var roligt att dela med sig av den romantiska historien, dels för att det finns bilder som illustrerar en svunnen tid, dels för att den inte har ett smack med "Livet i en sydfransk by" att göra och därmed är ett bevis på bloggandets förträffliga frihet: man bestämmer helt själv vad som ska stå i den! Inläggen ska läsas med det sista först för att få ordning på historien.

Jag kastar nu stafettpinnen vidare till tre andra bloggare med samma uppmaning, hitta dina tre bästa rubriker och beskriv varför, till:

Annika Bryn
Elisabet
Kesu
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Nej, men hjälp!

Jag har nog tio tusen inlägg allt som allt och näää, jag har aldrig några häftiga rubriker ..-))

Monet sa...

Du får göra som jag: variation på ett tema. Jag hittade min farmors historia och det var tre inlägg med olika rubriker som i sig inte var så häftiga men sammantaget blev det ju lite omläsning ändå.

Du har ju mängder med teman: pv, din mamma, barnen, barnbarnen, lapparna, fönstren, landet Halland, vänsterhänderna, Ystad etc, etc.

Och du har visst häftiga rubriker, så det så!

ab sa...

Tack för förtroendet, men just nu är en totalt hektisk tid här jobb- och familjemässigt. Sorry, kan inte ta en utmaning!

Monet sa...

ab:Det är ju helt OK. Bloggandet ska vara lekfullt och kännas roligt.

Ta det en annan gång!

Och Elisabet: det där blev ju jätteroligt med advokaten och doktorn!