måndag 23 februari 2009

Långfärdsskridskor i skärgården


I över fem timmar åker de, mina söner och en god vän. Från insjöland, promenader med tunga ryggsäckar för att nå säkra isar, vaksamhet inför isrännor och vindbrunnar. Och så pauser med energidryck och matsäck med choklad. Och med strålande sol och perfekta isar uppenbarligen.

Vilken dag de fick - inte vet jag exakt var de är just på de här bilderna. Mer än att det är ren skärgård. Här har vi alla seglat ett antal gånger: Stäket, Baggensfjärden. Erstaviken och till sist Dalarö Skans.

Jag blir så glad över att se mina söner i full aktivitet. I den stockholmska skärgården vi alla älskar.

Jag tror INTE att de just nu längtar efter vår och Provence utan trivs alldeles utmärkt i det fantastiska Sverige!

Bilderna är säkert klickbara för den som vill njuta mer av landskapet!


Posted by Picasa

2 kommentarer:

Christina sa...

Åh, andra bilden uppifrån - mäktigt!

När man ser den bilden förstår man vilken känsla det måste vara att skrinna sådär!

Monet sa...

Ja, sonens berättelse om hela turen och hela dagen för den delen gav en så härlig känsla.

Det är ju väldigt speciellt de år då isarna lägger sig i skärgården och man kan gå på det vatten man tidigare seglat i!