måndag 9 mars 2009

Ibland...


...liksom hejdar sig livet ett slag som det heter i den berömda dikten.

Sådan dag har det varit idag. Efter en supertrevlig middag igår med perfekt fyrarättersmiddag (pust!) som slutade halvtre på natten, inte många timmars sömn och sen hämtning av systerdotter i Toulon, åker vi förbi vännerna som bor i hamnen i Hyères för att äta lunch.

Tidigare på förmiddagen har jag fått besked om att min dotter åkt in till BB. Det blir en okoncentrerad måltid som dock äts ute, i strålande sol men med kall mistralvind, ca 15 sekundmeter. Jag tar några bilder av hamnen, och HÄR, precis här på den första bilden, kommer samtalet från franske svärsonen: allt är väl, barnet är fött, mor och barn mår bra.

Åh, lättnad och sådan glädje. Ett nytt liv. Bienvenu au monde - välkommen till världen!
Posted by Picasa

12 kommentarer:

Elisabet. sa...

Då ber jag att få gratulera mormor och morfar ..-)

Anonym sa...

Varmt grattis! Det blev en lunch i firandets tecken, kan jag tänka mig.

Anonym sa...

Instämmer med föregående! Stort grattis!

Anonym sa...

Det är ingen bedrift att bli mormor egentligen, men vilken LYCKA! Tänker på Therese och hoppas att det inte var för plågsamt. En förlossning är ju som den är. Välkommen lilla Gabriel( ett vackert namn) och all lycka till familjen.
Kram Atti

Anonym sa...

Grattis mormor o morfar önskar även jag .

Christina sa...

Stort GRATTIS till mormor och morfar!

Liv och födelse är ett mirakel.

Suzesan sa...

Ojdå. Grattis till mormor och morfar.
Min cyberhälsning till föräldrarna och ett välkommen till livet till den nye familjemedlemmen.
Skönt att det gick bra.
Vackra bilder.
Kram
Susanne

Anonym sa...

Så roligt!! Ett jättestort GRATTIS!
Bebisar är ljuvliga varelser, så oskuldsfulla men deras blickar brukar säga mer än tusen ord...
Vilken underbar, blå himmel, dagen till ära.
Kramar till mormor och morfar!
Helen

Monet sa...

Tack till alla er som skickat grattis till mormor och morfar och gläds åt det nya lilla livet. Jättetack, det kändes verkligen roligt att så många engagerade sig. Jag säger det igen, internet är fantastiskt!

Gårdagen var något omtumlande - segt eftersom gästerna gick vid halvtre först, så hämtning av systerdotter i Toulon för besök hos oss och så mitt i lunchen nästan så kommer bebisbeskedet.

Idag är det stilla återhämtningsdag, med magsjuk make dessutom.

Mildamakter sa...

Gratulerar å det varmaste!

Anita sa...

Nej, men...
Grattis till barnbarnet!
Såå glada ni måste vara.

Monet sa...

Tack igen. Vi har nu fått bilder också på det söta lilla barnet och det är åhhh, så roligt!