torsdag 30 oktober 2008

Solnedgång i byn


Nu går det fort. På några minuter börjar det mörkna och solen försvinner snabbt bakom de franska tallarna och bergen som syns från arbetsrumsfönstret.

Samtidigt tänds gatlyktorna och kompenserar för det snart nattsvarta Medelhavsmörkret.

Klockan är snart sex på kvällen. Jag inbillar mig att det i Sverige har varit småskumt sedan fyratiden på eftermiddagen?


Här är det fortfarande "ljust", en av de sköna känslorna med att bo härnere. Det är inte så mycket värmen nu i höst som ger det lilla extra. Det är faktiskt ljuset.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Nu har jag tittat runt hos dig. Underbara bilder! När flyttade ni till Frankrike?

Monet sa...

Vi har bara bott här sedan i augusti i år. Men det känns som flera år när jag tänker efter och i synnerhet när jag själv tittar på mina bilder.

Här finns så mycket fantastisk att se och uppleva och ändå lever vi nu ett vanligt vardagsliv. Men med kanske lite mera guldkant - precis som vi tänkt oss!

Inte så att livet i Sverige är dåligt, vi lämnade ett skärgårdsparadis. Det här är bara en annan sort!