lördag 4 april 2009

Svar på bildgåta



Javisst var det en vattenpuss med molnen som speglade sig i den. Inte så svårt egentligen, det var just mera formerna runtikring som gjorde bilden speciell.

Här syns varför. Mitt i den lilla pyttebyn ligger detta enorma futuristiska förhistoriska museum med höga murar och svängda byggformer som kastar märkliga skuggor.

Det lilla svarta tufset på bilderna är Dessi som efter två timmar på husses arm i museet glatt kastar sig över några lövhögar.

I bakgrunden syns La Mairie och soldatstatyn.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Suzesan sa...

Läser och lär mig;)
Åhh jag hade aldrig gissat på en vattenpöl. Jag tyckte nästan det såg ut som bankad plåtbit:)

Jag han aldrig titta igår för jag var på begravning.

Ha en bra dag. Nu har våren äntligen kommit här också och det med besked...lovely.
Kram
Susanne

Monet sa...

Suzesan: du har rätt, det skulle det mycket väl ha kunnat vara!

Och här är det inte bara vår utan nu försommar. 23 grader och sol!