söndag 29 mars 2009

En enda gång....


En enda gång har vi nu i morse prövat detta. Det var första - och sista gången.

Det regnar för andra dagen i Provence och Dessi blir blöt i hela pälsen. Punkluggen slokar och lägger sig helt platt på huvudet och gör att hon ser helt konstig ut.

Jag försöker borsta upp den men lyckas inte. Och prövar till slut en snodd (obs, jag valde inte rosa!) runt hela tufset.

Hussen brast först i gapskratt - och det kan man ju förstå. Men sa sen mycket bestämt ifrån att detta accepterar han ICKE. Han är den som mest går ut med henne och träffar andra hundägare och jag förstår att han inte skulle kunna förklara detta fenomen på franska.

Jag lovar, Dessi såg ut så här i max tre minuter så något avancerat djurplågeri har vi inte ägnat oss åt:-)

Men skrattet som vi själva fick delar vi gärna med oss och lovar att aldrig mera göra om det här! Jag får klippa luggeländet istället tror jag.
Posted by Picasa

11 kommentarer:

Christina sa...

Fnissar ;D

Tankevågor sa...

Men hon ÄR bara för söt hur ni än gör!
Vår Roxy behöver man också klippa luggen på. Om allt hänger ner i ögonen på henne ser hon ju inget och det är inte bra att inte ha ögonkontakt med sina hundar tycker jag.

ab sa...

Men lilla gullpluttan! All respekt till er som inte vill styra ut Dessi, bättre att klippa luggen då!

Ändå - så där rent tillfälligt, om man betraktar det som en åtgärd för att få luggen att torka i rätt läge bara - är hon så enormt söt...

Ahum, gärna fler Dessibilder på det hela taget!

Anonym sa...

Men hon är väl för söt lilla Dessi .
Men övning ger färdighet så klipp inte föör mycket ;-)

Hoppas ni har sol idag .Det har vi på Västkusten ...äntligen !!!

helen sa...

Dessi är hur söt som helst, hur hon än gör med sin lugg.
Var hon irriterad över tofsen, eller??
Har satt upp Bob's lugg någon enstaka gång, men han har gnuggat loss den alldeles själv, så numera klipper jag den.
Ha en bra dag!
Kram
Helen

ab sa...

Förmodligen tyckte hon själv det var skönt att få håret ur ögonen. Hon har nog inga estetiska eller etiska aspekter på frisyren.

Suzesan sa...

Hahaha hon ser ju helt förtvivlad ut men söt är hon.
Hmmm kanske inte så fint men ändå gulligt. Roligt iallafall.
Kram
Susanne

Monet sa...

Christina: vi gjorde mer än så, vi gapskrattade. Och det FÅR man ju inte göra åt sina hundar men det gick inte att låta bli!

Londongirl: jag ska försöka hitta en klipperska, jag vet inte riktigt hur man ska fixa en pudelfrisyr men snart är det dags!

ab: Jo, som sagt, luggen måste åtgärdas. Och jag håller med, hon är extremt söt. Hon är sådär bebisgullig i verkligheten, är ju en sån pytting att man egentligen bara villl pussa sönder henne. Tänker man, gör förstås inte. Det kommer mera bilder så småningom. Kanske videosnuttar också, jag håller på att öva.

Mormorg: ska ta det lugnt med luggklippning. Och nej, ingen sol i Provence, ösregn hela dagen!

Helen: nej hon var inte irriterad. Hon är överhuvudtaget tålig med att få ögonen torkade, bli borstad och torkad efter regnpromenad. Hon såg mest ut som på bilden. Förnärmad på något sätt:-)

Suzesan: nja, förtvivlad - kanske. Men mest såg det hela otroligt roligt ut!

Libby sa...

Förnärmad var ordet. Skrattar här också.

Mian sa...

Hi hi, helt nöjd ser hon ju inte ut. Men söt!

Mira sa...

Jahaja... Undrar vad som förnärmade henne mest, luggtofsen eller era gapskratt? Hundar är faktiskt en smula fåfänga... :-)