lördag 4 april 2009

Obama!

Om det inte uppmärksammats i Sverige har det gjorts det dest0 mer här i Frankrike.

Idag är det 60 år sedan NATO bildades. Alla europeiska överhuvuden var där, en fantastisk direktsänd ceremoni från Strasbourg. Halva förmiddagen direktsände man.

Det kommer mera bilder, lite dålig kvalitet eftersom det är från tv:n men här är ett förstaintryck.

Jag blir GLAD i min själ när jag ser Barak Obama krama Gordon Brown, Angela Merkel och Nicolas Sarkozy. Och de ler alla och det ger ett sånt HOPP!!

Heja Obama! Welcome to Europe!
Posted by Picasa

3 kommentarer:

ab sa...

Nej, svenska medier rapporterar inte fullt lika entusiastiskt. Vi kanske ligger lite i bakvatten?

Men de amerikanska! Och det är nya tider på mer än ett sätt - alla "spouses", makar och makor till toppmötesdeltagarna, har eget program och besökte som du säkert vet bl a i kyrkan (katedralen?) i Strasbourg. Det var elva kvinnor och två karlar, och av kvinnorna bar hela fem långbyxor! Bland dem både Michelle Obama och Carla Bruni.

Monet sa...

Jo, jag hörde också om "spouses program". Men inte är väl det helt nytt?

Jag har själv ingått i sådant i USA och min dåvarande man fick vara med amerikanska kvinnor på modevisning och färganalys och alla tyckte han var jättekäck. Det var mitt amerikanska företag som ordnade det hela och jag jobbade!:-)

Anita sa...

Jag har sett snuttar av mötet på TV. Jag blir lika varm inombords som du när jag ser Obama och hans fru Michelle. Jag känner hopp.