fredag 3 april 2009

Grottmålare


På det förhistoriska muséet i Quinson berättas människans historia sen neanderthaltiden. Faktafyllda rutor varvas med filmer, diabilder, bildspel och scenerier med människorna (som vaxfigurer i naturlig storlek) i olika tidsåldrar.

Här är en något mera påklädd variant än de första, nakna och ludna.

En grottmålare - en sån som gjort de underbara målningarna av bisonoxar, hjortar och förhistoriska hästar i de här trakterna av Frankrike och också på andra ställen.

Visst ser det levande ut? Och resultatet är så småningom underbart tidlöst och andlöst vackert.

Det tycker Annika B och Christina också, det vet jag sedan ett tidigare bloggresonemang. Och Christina kan hålla utkik i postlådan om några dagar!
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Eva H-höjden sa...

Oj, han ser nästan ut som David Crockett ;)

Nu har du gjort mig mer än nyfiken, jag kommer att stå och hänga vid postlådan hela dagarna...

Christina sa...

Det var jag som skrev kommentaren ovan.
Jag fungerar som spökskrivare åt min vän Eva idag. Hon har just startat en blogg men befinner sig på landet utan dator över helgen.
Jag var precis inne på hennes blogg och förklarade varför hon inte besvarar några kommentarer men glömde logga ut ;o

Monet sa...

Christina och pseudonymen: Ja, nu får du kika extra efter brevbäraren. Det ska bli kul att höra din reaktion!