tisdag 17 februari 2009

Bleu

Jag surfar runt lite i den nya bloggvärlden innan det är läggdags. I morgon ska vi till veterinären med Dessi så det är tidigt i säng - och träning inför besöket - nu är det nya ord igen. Vaccinering, avmaskning, ögoninfektion, EU-pass, hundförsäkring.

Jag hamnar i tröttsurfandet på norska Julie K:s blogg: http://julie-k.blogspot.com som visar en otroligt vacker blå bild. Hon har lagt ut den tidigare men jag har inte sett den innan och blir genast alldeles pigg igen.

Jag drar mig till minnes att jag också har en nästan lika vacker blåbild, hittar den strax och delar med mig av den igen. Den är tagen nära den vackraste byn i Frankrike (sägs det). Gordes.

Tack Julie, för inspirationen. Och för det delade seendet av det blå.
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, det var vackert.

När snön kom igår .., fick vi ett precis sånt där blått ljus som man är van vid hemifrån.

Milt blått.

Alldeles otroligt vackert.

Christina sa...

Lycka till med lilla Dessis ögon imorgon. Jag tror det löser sig på nolltid!

JULIEK sa...

Oj oj ja her ser man igjen dom vackra blå tonerna i naturen, fantastisk : )

Musikanta sa...

Fantastisk vacker bild.Jag tittade också in hos Julie och förundrar mig ständigt över hur mycket duktiga och konstnärliga fotografer det finns överallt.

Idag ska Mirren på stor ultraljudskontroll - kanske får vi veta om det blir en pojke eller flicka till sommaren. Det är väldigt spännande, jag får vänta på rapporten ända tills ikväll...

Anonym sa...

Otroligt vackert!!
Tänk att vår värld kan bjuda på så underbara "bilder"
Carpe diem!
Kram
Helen