lördag 17 januari 2009

Kattbesök


Plötsligt på andra våningen i huset känner jag mig iakttagen där jag sitter i mitt rum framför datorn.

Och visst, en av kvarterets katter har på olika sätt fixat upp sig på pergolan (vars bjälkar behöver målas till våren, det syns tydligt).

Länge sitter den och kollar läget - tre duvor går därnere i trädgården och pickar. När jag försöker öppna fönstret för att ta en bättre bild stirrar vi varandra i ögonen ett par sekunder. Sen rinner han iväg nerför bjälkar och murar och är borta i ett nafs.

Klickar man på bilden tror jag både kattens intensiva blick och olivträdet på tomten med sina svarta oliver syns tydligare. Och jag får en väldig kattlängtan, av som vi är med både Jack Russel och Maine Coon. Man får vara glad för de här trevliga visiterna!
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Christina sa...

Åh, ett finbesök! Förstår att du får djurlängtan - vad är problemet? ;)

Anonym sa...

Söta kissenisse..liknar min Tristan.
Så trevliga inlägg du har hunnit med sen jag tittade in sist. Kaktusen tror jag heter fikonkaktus och den med gula blommor såg nästan ut som nåt' malörtsaktigt. Ja, som jag tidigare har sagt så lever du verkligen min dröm, med handelsträdgårdsbesök, vackra statyetter, naturen, vyerna, ja, allt ser underbart ut. Jag är så glad att jag har hittat hit till din blogg!
Kram
Helen

Anonym sa...

Hej igen! Tittade lite mer noggrant på blommorna du visade från din trädgård och den första med rödaktiga blomklasar är nog en skimmia. Den med gula blommor tror jag är en helgonört, sök på nätet på "santolina". Tydligen går fikonkaktusens frukter att äta, så spännande!
Kram
Helen

Anonym sa...

Men det är väl bara att sätta fram lite gåsleverpastej och ett fat räkor då och då. Sedan har ni säkert en katt som gärna besöker er.
Intressanta trädgårdsprydnader. Men "50-talsparet" på vespa ser verkligen ut som något från Sovjettiden, typ "Årets kvinnliga och manliga Arbetare gör en utflykt med kolchosens motorcykel".

Elisabet. sa...

Så trevligt med kattbesök!

Den här Libby .., skriver så man smajlar brett ..-)