fredag 14 november 2008

Femtiotalsblogg. Dagbok 1959


Man har ju andra bloggande vänner. Den här väninnan t.ex som har världens roligaste (och mest lärorika) blogg om femtiotalet. Allt om hur det var, mode, bilar, hemmafruar, hur man talade, filmer, design, värderingar, prylar, möbler, annonser, byggstilar, inredning. Tävlingar i kaffekoppsdesign - allt hittar ni på

http://femtiotalsjakten.blogg.se/. Gå in och ha så kul!

Idag har Libby också lånat några bilder jag skickat henne från min dagbok anno 1959. Då när jag drömde om att bli konstnär/modetecknerska och ritade av en egenhändigt sydd och designad klänning. Och så de spetsiga skorna därtill. Läs mer på hennes blogg.

Undrar hur många femtonåringar som sydde sina egna kläder som jag gjorde? Men det var före "Asch-Ämm" (H&M) som man säger här nere.

Lustigt att se det här på nätet så här långt efteråt!

Posted by Picasa

2 kommentarer:

Pius sa...

Vilken trevlig blogg du har, jag tittar in nästan varje dag (så känn ingen press;-).

Måste bara protestera lite, vår solnedgång här på ön är inte så tokig den heller;-)

Hej från Pia och Hopi hälsar att han om 8 dagar ska få en Tyresö-tuffing till kompis.

Monet sa...

Jag VET Pius, de gotländska solnedgångarna är svårslagbara. Men det är nog något med havet. Och du har ditt och jag har mitt - nog bor man bra så?

Kul med Hopi (brorsa till våra kvarlämnade Maine Coon-katter) att han får någon att leka med! Mejla och berätta hur det går!