tisdag 4 december 2012

Ikonen



På det franska supertrevliga söndagseftermiddagsprogrammet "Vivement Dimanche" uppträder ofta stjärnor i världsklass. Programledaren Michel Drucker verkar vara god vän med de flesta. Här inviterar man också sina "gamla" idoler och t.ex Charles Aznavour har varit med flera gånger.

Och så den här mannen: Frankrikes i särklass största ikon. Johnny Halliday. Fast här säger man bara "Djånni" och så vet alla vem man talar om. Nu är han tillbaka på scenen igen, den franske rockkungen som ju var tonårsidol redan under min ungdomstid. För en tid sedan fick han cancer och opererades och verkar nu helt bra. Men Frankrike höll andan och rapporterna duggade tätt.

En sällsynt trevlig karl verkar det vara också när man hör honom prata. Ung och vacker fru och litet barn och fint hus i Los Angeles har han också. Och så sjunger han förstås alldeles fantastiskt bra!!

3 kommentarer:

cruella sa...

Fast han ser mer ur som Djinghis än Djånni nu för tiden...

Monet sa...

Haha!! Ja, det har du alldeles rätt i. Han har ett mycket märkligt utseende som verkligen ändrat sig sedan han var ung.

Anonym sa...

Johnny Halliday....Honom minns jag så klart. Mina föräldrar hade en fransk vän-Nicole som gästade oss då och då. Hon hade alltid med spännande saker bla en EP med J. Halliday till mig...:)4 låtar fransk rock...! Hon kunde också ha med sig franskt smink och undergörande krämer.Kommer ihåg en som tog bort det rödmosiga "dagenefteransiktet":) Däremot var fransmännen lite efter när det gällde de korta kjolarna som kom från engelskt mode. Vi gästade Paris när jag var ca 16 år. Fransmännen stirrade stort på mina då som man tyckte..korta kjolar....Johnny Halliday ja. Även han har blivit äldre och rynkigare ser man på dina bilder. Känner inte riktigt igen honom men väldigt kul att se.
Njut av adventtider. Kramar Christina från ett mycket vintrigt och sagolikt Norrtälje...Ps Imorgono Onsdag väntas oväder igen...Yyyipiiii säger jag...