måndag 12 mars 2012

Smart fransk reklam




Med dagens post följde reklam som vi normalt har avsagt oss. Men den här gången övertalade reklamutdelaren maken att ta emot en binge broschyrer "för att det var så bra erbjudanden". Här gör Renault reklam för sina nya bilar genom en smart kampanj. Inne i broschyren sitter en fastgummerad "äkta" bilnyckel.  Löstagbar, kolla själv.

Och så uppmanas man att vid det som här kallas "journées portes outvertes", - de öppna dörrarnas dagar - åka till närmaste Renaultrepresentant med sin nyckel. Sätta sig i den Clio 7 tävlingen gäller och stoppa in nyckeln i låset och försöka starta bilen. Skulle detta lyckas är bilen din!!! (Undrar hur stor chansen är och vad som skulle hända med en om bilen gick igång?)

Lyckas nu inte detta har man ytterligare en chans. På nyckeln finns en kod ingraverad och om man skriver av den och fyller i blankett med personuppgifter och stoppar den i en tävlingsurna så är man med i en dragning som gäller hela Frankrike och kan vinna bilen på det sättet också.

Jag ville genast skicka nyckeln till nyligen tre år fyllda halvfranska barnbarnet i Luxembourg. Han fick i födelsedagspresent två fina bilar med tut och ljus och det hela och dessutom älskar han nycklar. Men si det gick inte, maken tog nogsamt hand om både nyckel och broschyr. Och han vet precis var Renaulthandlaren håller till så jag vet nog vad han tänker göra!

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Håller tummarna för maken dans les jours ouverts.

Elisabet. sa...

S m a r t!

Jag ÄLSKAR sån där reklam där någon har tänkt till ett varv extra! Och nu har du berättat för alla bloggvänner och jag kommer att berätta om det för mina arbetskamrater som kanske berättar det för sina kompisar ..,-)