måndag 17 januari 2011

Bergen i Provence




Vi gör en liten söndagsutflykt och träffar svensk väninna för lunch i vår lilla medeltidsby inte så långt ifrån vår egen. Den ligger högt, nästa 400 meter över havet. Och vägen dit är svindelvacker för att låna ett uttryck.

Inga bilder ger de här scenerierna rättvisa. Pröva att klicka, kanske får ni känslan av det storslagna med dessa provencalska berg som omger oss överallt. Och så de ständiga eldarna som gör luften blådisig och sänder dofter av någon slags exotiskt träd eller löv.

De sista bilderna är tagna vid halvsextiden på kvällen. Så ljust har vi det fortfarande här och vi säger varje dag till oss själva att vi är lyckligt lottade som lever i detta fantastiska vinterljus.
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Herrekors, så vackert! När jag körde till Haverdal i morse, låg dimman tät över ett grådaskigt landskap.

stina sa...

Så vackert! Har sett det i verkligheten många gånger så jag kan verkligen förnimma känslan. Längtar tillbaka.....

Dubbelörn sa...

Längtan är enorm... Men vi planerar för ny resa i maj o då får jag chans att njuta av allt det vackra.

Monet sa...

Lite sena kommentarer till er alla: Ledsen att jag inte hinner med att svara direkt. Men jag förstår precis vilka känslor det här bilderna framkallar hos er.

Vi har det bra som kan köra mitt i de här vackra landskapen!