söndag 18 januari 2009

Riktig ordning!


Så, nu är hyllplanen i ordning. Längst ner också plats för nya böcker! Visst blev det bättre?


Detta är ungefär en tiondel av de böcker som fick flytta med till Frankrike. Med sorg men ändå med glädje fick de andra gå till barnen, vännerna, loppis, biblioteket och förhoppningsvis genom andra också till nya bokälskare.

Det här är bara ett hörn av det största sovrum vi någonsin haft. Här står också en klassisk orkidée och vi har sedan länge bestämt att den svarta ljusstaken inte hör till advent utan står där bredvid sovrums-tv:n som en ljuspunkt i sig.
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Kesu sa...

Fantastiskt att ni lyckades göra er av med så mycket böcker! Det har inte B och jag lyckats med en. Som tur är har vi först varsin kopia av samma bok i boet, och de har vi lyckats rangera ut till Myrorna.

Det är så roligt att se hur ert nya hem tar färg och form. Fortsätt lägga upp bilder tack :)

Christina sa...

Så effektiva ni är! Själva har vi inte hunnit sortera alla böckerna ännu i bokhyllorna som Håkan byggde för ett år sedan.

Det ser jättefint ut hos er och jag försöker lista ut vad de där två runda grejerna är för något, de som ligger framför ljusstaken?

Christina sa...

Så effektiva ni är! Själva har vi inte hunnit sortera alla böckerna ännu i bokhyllorna som Håkan byggde för ett år sedan.

Det ser jättefint ut hos er och jag försöker lista ut vad de där två runda grejerna är för något, de som ligger framför ljusstaken?

Kesu sa...

Aj, aj, aj, så snabbt och slarvigt jag skrev mitt inlägg. Ber om ursäkt för slarvfelen!