tisdag 9 december 2008

Gissa var!
























Det känns som om det var mycket norrländska bloggare i denna för mig helt nya värld. En del har flyttat söderöver, andra är kvar.

Mest för dem, men för andra hugade också, kommer frågan: var är dessa bilder tagna? Den första bilden har en karaktäristisk siluett som bör leda rätt.

För den som kan sin ort (sic!) bör de andra bilderna ge svaret.

Och jag ska lite senare, från mitt sydfranska perspektiv, ge en förklaring till varför just de här bilderna nu ligger på min blogg!

Posted by Picasa

3 kommentarer:

Jom Manilat sa...

Kiruna, I guess.

Monet sa...

GRATTIS Jom. Det tog inte lång stund att hitta det rätta svaret. Du får en alldeles egen award från mig! Och ni andra kan sluta gissa!

Elisabet. sa...

Skönt det .-)

I Kiruna har jag nämligen aldrig satt min fot.

Eller hand.