måndag 20 oktober 2008

Våra vackra berg


När vi kör på vägarna härnere, föredömligt väl underhållna, är det alltid en mäktig känsla med bergen som tornar upp sig åt alla håll.

De har alla olika namn och vi har inte lärt oss dem än. Men mäktiga bergskedjor är det överallt och det tror man inte när man först kommer hit eftersom havet ligger så nära.

Vägen hem till byn är en liten, smal och slingrig historia men väldigt vacker med byar som klättrar längs bergsidorna. Vår by är omgiven av berg på alla sidor, det känns tryggt och bra!

Posted by Picasa

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder. Tur att automobilen inte var utrustad med s.k. gangsterkeps som skymt utsikten...
UncleBen

viola1949 sa...

Nu vill du att jag skall bli lite avundsjuk...Det är jag också!Det är så vackert med berg och hav naturligtvis.Jag undrar när jag får tid att hälsa på er.Nästa år framåt vårkanten kanske jag har möjlighet att få beskåda allt vackert.

Anonym sa...

Jag kan känna doften. Lite citron, lite hav, lite rök från löven de bränner i trädgårdarna just nu.
Ljuvligt!