tisdag 5 november 2013

Födelsedag och 25-årig bröllopsdag








 Idag är det dubbel glädje. På min födelsedag för 25 år sedan gifte vi oss i Djursholms kapell. Minsann firar vi inte Silverbröllop idag!! Älskade maken ger mig dubbla presenter, en ny fin väska, 25 makalösa rosor (se så fint man sätter ihop buketterna här och stoppar i en liten "diamant" i varje ros) och så ett fantastiskt vackert franskt guldhalsband med pärla.

Det är faktiskt en slump att bilden på smycket också innehåller handen med vigselringarna och i bakgrunden bröllopsfotot, så som vi såg ut just den här dagen för 25 år sedan.

Från mamma kommer blomstercheck, vackert kort och två böcker av Alice Munro - åh det blir roligt att få läsa henne! Firandet fortsätter i slutet på veckan tillsammans med dotterfamiljen i Luxembourg!!

4 kommentarer:

Mira sa...

Stort grattis på den dubbla dagen! 25 år är en bra början! Det tyckte vi också och slog till och gifte oss vid foten av Kullaberg i somras. Hälsa och krama!

Bloggblad sa...

Grattis! Så fina presenter och blommor!

Elisabet. sa...

Och se där!! En vänsterhand! Grattis igen!

Anonym sa...

Tänk vad tiden går fort! När jag läser dina rader kommer jag ihåg när jag besökte dig för första gången.Då bodde ni...ja, var sjutton bodde ni? Roslags Näsby kanske.Kommer du ihåg det. Då berättade du om hur Bengt och du träffades:)Tänk va...Grannen:)Härligt!
Så, hoppas ni får många fina år tillsammans forsättningsvis.Kramar till er bägge/Christina