lördag 15 januari 2011

Från min franska trädgård





Nu har vi vårkänslor i Provence. Ett par dagar nu har vi haft strålande sol, blå himmel och runt 16 grader mitt på dagen. Uteväder och en stunds bokläsande efter lunchen i solstolen blir det alltså.

Våra små citrusfrukter (vet inte vad det är för sort) har övervintrat och klarat sig bra. Också här finns små talgbollar att köpa och vi har små svirrande fåglar som förser sig och tackar med underbart vårfågelkvitter - det låter precis som i Sverige, bara några månader tidigare.

Från min terrass ser jag bort mot de blånande bergen som omger oss. Det får gärna vara hur vackert som helst i Sverige med snö men vi längtar inte efter den!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Mira sa...

Nå. Hu! Nu har vi fyra grader varmt och glashalka. Längta INTE hit vad du gör!

Monet sa...

Mira: det är faktiskt sant. Jag längtar inte ETT DUGG efter det vintersverige ni har nu!!