onsdag 23 juni 2010

Nu blir det fest!!

 

 

 

 


Så här såg det ut nere i vår by i måndags. Den 21 juni firar man Fête de la Musique, musikfest i varenda liten ort i Frankrike. Så också i vår. Här är vi och alla byborna och har en underbar kväll med god mat, vin, fest och sång. Det kommer mera bilder från det.

Knappt har vi hämtat oss så ska vi själva fira makens jubileumsdag i morgon. Familj och vänner, gamla och nya, samlas för att äta, dricka, roa oss och förstås fira jubilaren på vår vingård där också mina tavlor är utställda. Det blir förstås "reportage" om det också när vi väl hämtat oss!
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Kesu & Bertil & Lelle R sa...

Och jag som trodde att det var nåt svenskt jippo, kungligt bröllop eller midsommar (eller B:s stora dag). Det är ju blågult överallt!

Stort hurra och grattis till B från oss som precis hinner till landet och tillbaka mellan jobbveckorna. (Ja, mest jag dårå!)

Kram

Kesu & Bertil & Lelle R sa...

HJm, et-tecknet blir tydligen & i rubrikraden ...

Elisabet. sa...

Och jag som trodde alla firade bröllopet .-)

Christina sa...

Grattis till maken några timmar i förväg! Jag ser fram emot reportage från din utställning på vingården, det ska bli roligt att se!

Suzesan sa...

Grattis till din make och jag hoppas ni fick en härlig fest. OCH en Glad Midsommar.

Kram

/Susanne