torsdag 31 december 2009

Vårt bageri

En snabbtitt in i vårt bageri får bli årets sista inlägg kring Livet i en sydfransk by. Här bakas goda bakelser men framförallt de dagliga baguetterna. Här köper vi också ett mörkt och saftigt fiberbröd som heter "Viking". Förstås.

Ikväll vankas det ännu mera godsaker. Vi åker till Le Brusc, till goda vännerna vid havskanten som ordnar med nyårsfirande för de svenskar som bor i närheten. Där var vi också på midsommarafton och hade väldigt trevligt på svenskt manér. Det är roligt att också träffa landsmän när man bor utomlands, i synnerhet så här trevliga svenska familjer.

Detta är vårt första franska nyår. Förra året firade vi i Stockholms skärgård, inatt blir det ett annat hav där fyrverkerierna kanske speglar sig. Vi får se, vi har en gråmulen dag med utlovat regn till kvällen. Men varmt - 13 grader och vår i luften.

Alla kära, i familjen, alla vännerna och de rara bloggläsarna önskas en härlig nyårsafton - Réveillon - och ett Gott Nytt År. Jag önskar er alla ett härligt år 2010 och hoppas alla era tankar och önskningar kring det nya året kommer att slå in. Själv önskar jag mig frid, lugn och kärleksfulla relationer - det bästa av livet alltså!

Meilleurs Voeux pour 2010. Bonne Année!!



 
 
 
 
Posted by Picasa

10 kommentarer:

Marie sa...

Gott Nytt År!
Frankrike och Provence verkar ha ett liv som passar mig, så nu har jag bestämt mig för att fira min 60-årsdag där. Jag längtar redan till april.
Hälsningar från en trogen bloggläsare

Helen sa...

Bonne Année, Monet!

Hoppas att ni får det trevligt ikväll, och att 2010 blir så som du önskar!

Stor kram!

Anonym sa...

Gott Nytt År från ännu en trogen bloggläsare .

Anonym sa...

Tack för alla trevliga lässtunder under året. Ha ett gott nytt år!
a-m

ab sa...

Låter som en bra avslutning på det första decenniet.

Gott Nytt År!

Tankevågor sa...

Gott Nytt År önskar jag dig och tack för alla fina inlägg här på din blogg under året!

// Lisbeth

Stina sa...

Gott Nytt År!
Tack för att du delar med dig av Frankrike till oss.

Hälsningar från ett kallt och snöigt Södra Norrland.

Stina sa...

Gott Nytt År!
Tack för att du delar med dig av Frankrike till oss.

Hälsningar från ett kallt och snöigt Södra Norrland.

Bloggblad sa...

Men tjistanes vilka bakelser! Jag kommer!

Monet sa...

Marie: Gott Nytt År till dig också. Frankrike är ett mycket bra land att fylla 60 år i. Så välkommen du!

Helen: Gott Nytt År Helen och det är klart att 2010 blir ett bra år. För oss båda, det är bara att önska sig det. Kram.

Mormorg. Gott Nytt År och tack för att du är en trogen läsare, det är SÅ roligt!!

a-m: Tack detsamma och fortsätt att läsa!!

ab: Stort Gott Nytt År till dig också Annika!!

Londongirl: Sent omsider, tack för nyårshälsning och glädjen att upptäcka att man har sina trogna läsare!

Stina: Tack detsamma. Och det är faktiskt bara roligt att dela med sig av Frankrike, särskilt när man vet att det finns roade läsare. Fortsätt gärna!

Bloggblad: jo du. Det gäller att hålla i sig!