söndag 5 juli 2009

Tour de France 2009. 2


Överallt i det provencalska landskapet står människor längs vägar och gator och hejar och jublar.

Titta! Här är nunnorna också ute i den stekheta värmen, vinkar och ropar.

Och så kommer det nya bilder på de vackra byarna och landskapet och information om de olika slotten och kyrkorna. Här i Lorgues, där det faktiskt också bor många svenskar och Entrecasteaux, en vacker medeltidsfästning som det finns så många av överallt.

Och den finske killen pinnar på. Bara 67 km kvar till Brignoles, dagens slutmål. Heja, heja, sisu!

Posted by Picasa

4 kommentarer:

Efwa sa...

I morgon kommer touren till vår stad så självklart ska vi gå de 100 metrarna till vägen och titta lite. Antar att hela stan är avstängd så det blir att vandra runt inom murarna i morgon och jag antar att det är mycket aktiviteter överallt!

Suzesan sa...

Åhh jag bara älskar att se Tour de France. Förr följde jag det nästan maniskt. MEN tappade lite av det intresset då alla dopingskandalerna kom. Speciellt på mina favoriter.

SISU ja det behövs nog för cyklisterna. Hujedamej för att cykla i den värmen upp och ner. Mest upp.

Lyckost er som får se det i verkligen. Ojdå jag hade skrikit och hejat på dem.

Kram
/Susanne

Anna sa...

Hua för att cykla i den värmen :-) Men det måste vara kul när eventet är i ens hemtrakter :-)

Monet sa...

Efwa: jag såg när de cyklade igenom din stad. I lika stark hetta. Vilket evenemang detta är!

Suzesan: det ÄR kul att titta på detta, man fastnar faktiskt. Riktigt i verkligheten har inte jag sett dem men det känns så eftersom de cyklar nära oss.

Anna: jag begriper inte att de klarar detta i den hetta som är här nu. Obegripligt. Men de är ju vältränade.