måndag 11 maj 2009

Tillbaks till hemmahamnen Hyères


Som vanligt på bloggen behöver man läsa det sista först för att få ett sammanhang. För den som inte gjort det, har vi haft en härlig seglingsdag i Medelhavet med diverse äventyr.

Nu seglar vi långsamt tillbaka mot den vackra kustlinjen och när vi glider in i hamnen i Hyères står Dessi som den värsta skeppshund och håller koll.

Det hela avslutas med bubblande rosédrink i sittbrunnen, väl förtöjda. Några av herrarna intar drink ur flytvästbeklädd flaska. Snart väntar god grillmiddag på vännernas stora altan i lägenheten mitt i hamnen.

Vi har haft en härlig dag - det enas vi alla om. Och vi är omåttligt stolta över Dessi som finner sig i allt, är med på det mesta och älskas av alla!

Posted by Picasa

6 kommentarer:

helen sa...

Åh, tusen tack för denna härliga bildkavalkad som går i den marina andan.

Tänker på min pappa, som älskar havet och båtar. Han skulle nog spricka av lycka om han fick segla i medelhavet...

Och Dessi, som en riktig sjöbuse, står hon och blickar ut över omgivningarna, gulleplutt!

Ha det gott!

Kram
Helen

Anne sa...

Åh, så härligt med segling! Och vänner med båt...är det bästa jag vet!

ab sa...

Nu har jag tittat genom rubb och stubb - vilken härlig dag! Och vilket skönt liv Dessi har, som får följa med på allting och anpassar sig så bra.

Flaska med flytväst - hehe, den flytvästen uppfanns nog av någon med svåra erfarenheter av dyrbara droppar som blåst överbord! ;)

Elisabet. sa...

Ja, och jag har också suttit med en stund och nästan-blivit-sjösjuk, men klarade mig på slutet.

Härligt äventyr!

Maliva`s verden sa...

Hei...det er så gøy å lese dine reisebrev fra mitt andre hjemland...kaller landet det.fordi jeg er ultra frankofil..hi-hi..Mannen min har akkurat kommet hjem fra sykletur rundt det området der..Nå har vi lyst til å ta en rimelig tur nedover igjen...Vet du om noen som leier ut til en rimelig penge..er jeg åpen for tips..Proffite de la vie....Klem fra Maliva

Monet sa...

helen: väl bekomme! Det var en härlig seglats och vi känner oss väldigt priviligierade som får komma ut på den här sortens marina äventyr!

Och Dessi seglade som hon aldrig gjort annat!

Anne: jag håller med. Det är jättebra med vänner med båt:-)

ab: ja det var som sagt en jättehärlig dag - inte minst med alla fartygen. Och Dessi är helt fantastisk som bara hänger med!

Håller med om flytvästteorin:-)

Elisabet: välkommen med ut på havet. Det var kav lugnt och blåste 5 sekundmeter så det var inte tendens till sjösjuka!

Maliva: välkommen hit! Roligt med frankofiler från grannlandet. Jag ska fundera på om det finns några trevliga inackorderingsställen i närheten! Kanske nära Le Castellet med alla inredningsbutikerna, du verkar tycka det är roligt?