torsdag 1 januari 2009

Från ett hav till ett annat. Nyårsdagen 2009


Nu är det omvänd havsordning. Från Medelhavet till vår svenska Östersjö. Här i eftermiddagssol vid Bromskärs brygga på Blidö.

Lika underbart vackert som alltid i rimfrostskrud.

Vi är "hemma" men ändå inte. Inte minst kylan påminner oss. Det är inte mer än fyra minusgrader men lätt blåst och havsfuktighet gör att fingrarna stelnar och tårna kallnar.
Det här är bilder som man ska klicka på för att de ska helt komma till sin rätt!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej.Jag måste få skriva till er.Vilken fin blogg ni har.Jag heter lotta och är boatt i linköping.Det ni gör är det jag vill göra.Jag har läst hela eran blogg nogrannt.jag facineras av dom mycket fina bilderna ni tar,och sättet att skriva på.Mycket bra.undrar om jag kan få ställa ett par frågor.Hur hittade ni eran stad? Känner ni någon som bor där innan ni flyttade dit?hälsningar lotta

lise-lott61@telia.com

Monet sa...

Hej Lotta,
Jag har svarat dig på din mejladress. Har du flera frågor får du gärna återkomma! Tack för dina fina ord om min blogg.