onsdag 31 december 2014

Gott Nytt År


Gott Nytt År tillönskas alla i familjen och vänkretsen. Liksom alla bloggvänner och de på Facebook och Instagram och andra sociala medier där man ses och umgås i den virtuella världen på ett oftast roligt och kreativt sätt.

Här är dagens - och årets sista bild - från vår ständigt blommande orkidée i det solsken vår nyårsafton i södra Frankrike bjuder oss på innan mörkret faller. Nu i kväll blir det gratinerad hummer och gåslever och rosa champagne till festprogram i fransk tv och till sist SvtPlay med Ring Klocka, Ring vid tolvslaget. Loa Falkman i år säger min mamma. Det ska bli spännande att se på och lyssna till!

Ett härligt nytt år önskar vi er alltså. Må 2015 innebära precis allt det ni önskar er - och kanske lite mer därtill!!

5 kommentarer:

Musikanta sa...

Ber att få önska er därnere i Provence ett riktigt Gott Nytt År 2015.
Kram från Ingrid

mossfolk sa...

Vilken läcker bild med ljuset på orkidén och den svarta bakgrunden!
Ring klocka ring är här ett måste på nyår.
Gott Nytt År!

Bloggblad sa...

Underbar bild!
Jag tyckte att Loa läste väldigt fint, men artisterna var inte nåt för mig i år. Fiolspelaren var duktig, även om det inte är min musik. Kören brukar vara större och höras mer...

Jag saknade "Sverige"... men den kanske inte är politiskt korrekt längre?

God fortsättning. Här har det i alla fall börjat bra med en text som blev klar och ett skrivbord som är nästan helt färdigstädat.

Inger sa...

Och förstås ett Gott Nytt År till er därnere i värmen.
Var det inte lite mindre raketer från Skansen i år? Det verkade så.
Jag gillade fiolspelaren starkt!

Monet sa...

Tack för alla nyårshälsningar och ett härligt nytt 2015 önskar vi tillbaka också.

Det var roligt att se Skansen direkt och vi noterade också lite feltajming med läsning och klockringning men tyckte inte det störde så mycket.