torsdag 11 februari 2010

Mera om min franska utställning

Idag fick jag mail från vingården där jag ska ställa ut i vår att jag måste skriva in mig i organisationen Art et Vin, Konst och Vin. Och där måste man också skriva om sin konstnärliga bana och vad och hur man målar. Och så bifoga bilder på sin konst. Allt på franska förstås, jag får ju den ena språkliga utmaningen efter den andra!! Är det inte medicinska hjärtsjukdomsuttryck så är det bilskador och polisfranska. Och så nu konstspråket.

Min utställning är redan döpt till "Abstraits et Portraits de Suède" - Abstrakta bilder och Porträtt från Sverige. Visst låter det fint? Det var min franska städerska, numera mera väninna, som tillsammans med mig gick igenom de bilder jag har tagit med mig till Frankrike. Och det var rätt mycket porträtt och abstraktioner så det kändes naturligt, det tyckte vi båda. Här är några av bilderna jag skickade till vin- och konstorganisationen - får se om de kommer med på utställningen också.

Kanske, kanske hinner jag måla annat härnere men att måla ihop till en hel utställning, det går inte på så kort tid. Det är också väldigt mycket med själva utställningen som man måste fixa med; inbjudningar till vernissagen, inramningar, prisättning, informationsblad om konstnär och verk, taveltitlar och prislistor etc, etc. Nu blir det på franska också - ja det är en utmaning som sagt. Men kul förstås!

 
 
 
 
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Otroligt vacker och spännande. Kul!

Elisabet. sa...

Tavlan näst längst ner: LJUVLIG!

Inger sa...

Mannen med hatten känner jag ju igen! Den tog du väl med från Sverige? Eller är det en nymålad kanske? Den tycker jag mycket om, och så den gravida damen näst längst ner. För det är hon väl?

Staffan H sa...

Mycket vackra teckningar och målningar. Jag tror inte att du behöver oroa dig för eventuell ringrost. Måste vara kul att ha kommit igång igen. Må inspirationen vara med dig! ;-)

Bloggblad sa...

Mycket tilltalande bilder allihop! Men den näst längst ner (som jag inte tolkar som gravid kvinna) går att titta på länge och se nya saker i. Fågeln är också härlig. Tur att man kan titta på svenska!

Pius sa...

Så vackra. Jag tyckte om de två mindre med mörka kvinnor i pastelliga omgivningar och den sista typ fågel fenix.

Pius, Hopi-matten