onsdag 17 februari 2010

Färger!! Och lek.

Vilka färger jag fått. Jag måste bara måla och måla och måla och kolla hur de ser ut i original. Vilken lycka - de här franska acrylfärgerna känns så proffsiga och med underbara nyanser. Nu vill jag bara leka och prova och pröva mig fram. Tillsammans med de fina franska penslarna som är riktiga underverk i sig själva.

Vad tror ni det blev av den första bilden? Inte brukar jag någonsin släppa någon mer än äkta mannen in i mitt mellanskapande - det brukar vara för privat. Men eftersom jag redan nu vet att första bilden kommer att målas över och över och till sist bli något helt annat, något jag ännu inte vet - så kommer i morgon bild på bilden.

Ikväll tittar jag på det konstnärligt gräsliga resultatet men gläder mig åt "konsten" att fortfarande kunna glädjas över leken, den allvarsamma men livsviktiga. Och bildterapeuten i mig funderar förstås. Varför blev det just det här?

 
 
 
 
Posted by Picasa

12 kommentarer:

Kersti sa...

Underbart, vi är svältfödd på färg här. Allt är bara vitt, svart och grått. Det var länge sedan jag målade men blir allt lite inspirerad av det här inlägget. Spännande att du ska ha en utställning.
Har nyligen läst ut Bodil Malmstens bok De från norr kommande leoparderna kan inte annat än hålla med dig i det du skev i ett tidigare.

marits provence sa...

For noen herlige farger og bilder du lager. Trivelig og inspirerende å besøke bloggen din!

Pius sa...

Vilka piggelintavlor, precis i min smak.

På en vägg i kurssalen jag sitter om dagarna, hänger två eländestavlor i olika grå nyanser, bara så trista. Jag blir riktigt irriterad av att se dem.

Vore mycket bättre med dina färgklickar.

Pius

Suzesan sa...

VACkRA färger absolut mina favoritfärger!! Tack för du visar...spännande.

Kram
/Susanne

Brutus sa...

Jag tror att du längtar efter sol och värme..... därav de explosiva färgerna! Åh, så härligt!

Siv sa...

Hej Monet,
din blogg är nu presenterad och länkad. Tack på förhand för länk tillbaka till "Presentera Din Blogg" :=)
mvh
Siv

Anonym sa...

Roligt att du kommit igång igen!Ja, jag är ju speciellt förtjust i lejongult så jag tycker den understa tavlan är jättemysig.Tänk att du hittade så härliga färger så nära!
Här väntas snöstrorm och kraftigt snöfall i flera dagar.Vinter alltså.
Kramar Christina-Norrtälje-hälsa Bengt!

Staffan H sa...

Glädjen över att vara igång lyser igenom på bilderna och vilken tur du hade med att bra färger och annat som behövs gick att få tag på nästgårds.

Här i Stockholm är det fortsatt vinter och snö, men den varar inte för evigt. Inom en inte allt för avlägsen framtid kommer våren med skira gröna färger och ett vackert ljus. Dit längtar jag just nu.

Libby sa...

Ska det kanske bli ett proträtt av "Brian Ferry"? Kul att du kommit igång med målandet! Tycker stolt ägare till tre av dina verk.

Anita sa...

Lycka till med målningarna! Jag förstår att du känner dig inspirerad.

Elisabet. sa...

Ja, jag låter som en papegoja och säger som alla de övriga: helt ljuvliga piggelinfärger!

Lycka till med målandet och hoppas att du mår bra, eller ni .., man blir orolig när inläggen sinar .-)

Monet sa...

Jag måste få tacka alla på en gång; vi har haft så mycket om oss med sjukhusvistelse för gammal mamma och systerbesök så tiden räcker inte till varken för kommentarsvar eller bloggande.

TACK alla för era rara kommentarer och uppmuntrande tillrop! Det hjälper!!