onsdag 18 november 2009

Dessi med sjuk matte


Dessi tycker att matten ligger kvar alldeles för länge och beslutar sig för att pigga upp henne. Få upp henne ur sängen alltså.

Hon börjar med sin lilla vanliga dans, den där man snurrar runt och biter sig i sin pompomsvans. Runt, runt och runt, en riktig liten uppvisning blir det. (Och ja, hon f å r vara i sängen, hon fäller inte)

Sen stannar hon upp för att på närmare håll kontrollera resultatet. Nehej, matten ligger fortfarande kvar och kollar på de eländiga naturprogrammen på tv.

Kanske hjälper det om jag s ä t t e r mig på matten och skymmer tv-rutan lite? Och stirrar uppfordrande hela tiden?

Nehej, inte det heller. Suckande ger hon upp och l ä g g e r sig på matten och skymmer nu hela tv-rutan effektivt. Den pepparkornssvarta blicken är nu av mera förebrående karaktär.

Det hela syns bäst om man klickar på bilderna.

Posted by Picasa

8 kommentarer:

Helen sa...

Men din stackare!!!

Tur i oturen att det värsta verkar vara över...

Dessi är bara för underbart söt! Och den blicken på sista bilden säger mer än tusen ord!

Krya på dig!

Kram!

Staffan H sa...

Jo tack, de där hundblickarna har man fått ett antal gånger. Ingen kan se så förebrående ut som en hund.

Önskar dig fortsatt god bättring!

ab sa...

Oh, vilka härliga bilder! Gose-Dessi, hon får en att längta efter djur igen. Och lite snygg heminredning fick man på köpet.

Men hur är det med matte? Skönt att febern gick ner, men var nu försiktig. In på sjukhus vid minsta lungbesvär!

LeiaMia sa...

Så märkligt, jag hade just drömt mig bort till Provence i mitt senaste blogginlägg, när jag råkade halka in på din lilla franska blogg! Nu har jag drömt mig bort här en stund, härligt!

Christina sa...

He he, Dessi har tråkigt skulle den här bildsekvensen kunna heta :)

Krya på dig matte!

Mira sa...

Fin beskrivning av liten hunds fåfänga försök att få upp matten ur sängen. Och så trevlig utsikt du har från ditt sjukläger. Och då menar jag inte bara pepparkornsblicken, utan den utanför fönstret. Grönlöv.

Fortsätt att krya!

Lisette sa...

Med lilla Dessi i stället för tabletter eller vad nu farbror doktorn kan hitta på måste du väl krya på dig snart. Härlig bildsekvens. Krya på dig.

Monet sa...

Helen: nu är det över, tack för omtanken. Och Dessi är lika söt i verkligheten!

Staffan:håller med om hundars förebrående blickar. Eller tolkar vi in våra egna känslor?

ab: Ja, Gose-Dessi är ett bra namn. Hon är extremt kelig och tillgiven och är nära, nära vad man än gör. Jag fick aldrig någon hosta och det kan inte ha varit flunsa, det gick över för snabbt. Men en pärs var det!

Leiamia: hej och välkommen hit. Roligt om min blogg får dig att drömma om Provence - det är ju det som är meningen!

Christina: Ja, just så. Hon tråkar sig som vi brukar säga.

Mira: just fåfänga försök var det ju. Hon gav upp så småningom och parkerade sin lilla mjuka varma kropp bredvid min istället.

Ja, vi har "grönlöv" men det gulnar och glöder lite varstans också!

Lisette: tack för hälsningen. Och ja, jag är på benen igen. Till Dessis förnöjsamhet. Allt är som det ska vara igen.