fredag 27 november 2009

Besök i bergsby


Med syster T åker vi återigen till vår favoritby Le Castellet. Den som är en veritabel turistfälla på sommaren men helt fantastisk att besöka "off-season".

Alldeles underbart vackert ligger den dessutom, en av dessa "villages perchés", hängade byar, med anor från 1100-talet. Utsikten är bedövande och man ser ut över berg och dalar. Och de terrasserade vinodlingarna.

Detta är ett av Frankrikes mest berömda vindistrikt, Bandol.

Och inne i själva byn ramlar vi på det här vackra gula huset med färgstämda träd och buskar framför i skön harmoni.

Posted by Picasa

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Snygg kappa, den där svartgrå. Jag har en likadan .-))

Monet sa...

Elisabet: ja, den var fin. Lite senare blev den nersprayad med parfym, apelsin och passionsfrukt av en dam i parfymbutik.
Jag fick också en dos men min jacka var inte ylle så jag gick omkring i ett doftmoln i flera timmar.

Min systers yllekappa tog åt sig doften och började lukta gammal herrparfym! Usch.