fredag 30 januari 2009

Tack alla!

Tack, så många, för roliga inlägg, intressanta kommentarer och så KUL med nya läsare. Välkomna allihop!

Idag har vi varit på utflykt igen och när jag kommer hem och kollar bloggen blir jag överväldigad av alla ämnesområden och tankar som jag vill ha tid att kommentera på allvar.

Så just i stunden kommer bara denna bild från dagen. Från mig, jag som inte lyckas fånga en enda av de skönsjungande fåglarna som svärmar runt vårt hus och fyller luften med vårglädje. Här sitter iallafall en liten pippi och ser ut över ett fantastiskt landskap nedanför muren i Le Castellet, vår närmaste medeltidsby.

Nu i Sverige är det väl första tulpanbuketten, spirande påskliljor i Skåne, fredagkväll och Let's Dance som gäller förstår jag.

Hos oss har solen nyss gått ner, det blir en svensk räkmacka, lite rosé och till att börja med koll på dagens franska nyhetsprogram. Sen kanske vi unnar oss en svensk video, inköpt i julas. Så att vi också får lite svenskt fredagsmys härnere i södern.

Jag ska fundera över alla frågor och återkommer. A bientôt!
Posted by Picasa

9 kommentarer:

Elisabet. sa...

Nej, inte dansprogrammet, här blir det På Spåret! Vi har precis ätit gott och kalasat på ett rött ekologiskt vin från Argentina.

Anonym sa...

Hos mig ser vi oxå " På spåret " .

Och gläds år att braskaminen är på plats så imorgon ska det eldas ; vintern är på G i hela långa landet .

Anonym sa...

Så söt bild! *småler* Fåglar är rara djur. Har ett hängande fågelbord utanför köksfönstret som är välbesökt, främst av talgoxar. Har jag missat att fylla på med frö ( de äter otroligt mycket för att vara så små...)så genast säger de till med att sätta sig på fönsterspröjsen och titta uppfordrande in till mig. Har också två halvtama skator, Georg och Junior, som väntar på bullkanter o dyl. Dom är otroligt smarta, skatorna.
Kram
Helen

Anonym sa...

Hej igen!
Ville bara säga att jag har länkat dig i mitt senaste inlägg. Hoppas att det är okej!?
Kram igen
Helen

Mildamakter sa...

maila mig på mitt bloggnamn @.gmail.com så kommer receptet som en blixt ;o)

Christina sa...

Åh, är det inte en liten sädesärla på den fina bilden?

Ja, hos oss blev det anka igår med ett gott vin till, och sedan På spåret :)

Monet sa...

Elisabet, mormorg och Christina. Klart det är På Spåret. Härnere blir man dagvill och jag tar mig då och då igenom programmet på TV4Anytime som jag betalar 50 kr i månaden för. Då kan man sitta framför datorn som buffrar och buffrar och lägger av i ett så det krävs tålamod.

Men jag tror jag ska göra ett försök senare idag ändå. Och ikväll är det väl ändå Let's Dance? Jag håller inte längre koll på de svenska programmen märker jag.

Och vad ni alla verkar ha ätit och druckit gott och haft trevliga fredagskvällar. Vi också!

Och Helen, tack för dina kommentarer om fåglarna och visst får du länka till min blogg, självklart:-)

Och MildaMakter får mail om brödrecept om en stund!

Mildamakter sa...

Något mail har ännu inte kommit ;o)

Monet sa...

Milda Makter, nu så!