torsdag 26 januari 2012

Tillbaka till vintern?







Jag måste titta på bilder från förr för att få riktig vinterkänsla. Så här hade vi det när det var som bäst på vår skärgårdsö. Istäckt fjärd, sol och precis lagom med snö. Någonstans i strandkanten syns Max, vår Jack Russel som älskade det här klimatet.
Nu ska vi flyga till Sverige för ett par dagar. En liten barnbarnsflicka väntar på att bli "inspekterad", det vi inte kunde göra i julas när våra resplaner fick ändras. Jag pratar idag med en kundtjänstflicka i Stockholm kring vår hyrbil och hon berättar att medan vi har sol, ljust och 17 grader är det svart, blåsigt och snöigt och minus tio grader i Stockholm där vi ska landa i morgon kväll, sent.

Min vinterbild, så som den ser ut på bilderna försvinner hastigt. Och den unga flickan frågar: Men varför åker ni till Sverige när ni har det så bra som du säger just nu. Så jag får förklara att med nya bebisar i familjen övervinner man allt:-)

Vi stökar och letar efter stövlar, handskar, mössor och halsdukar, beredda att möta isvindarna utanför ankomsthallen på Arlanda i väntan på transferbussen vid hållplats 17 som ska ta oss till hyrbilsområdet nästan mitt i natten. Brrr. Och så vinterdäckskörning, kanske då i snöstorm, till sonen i Nacka. Ja, det blir ett yrvaket möte med svensk vinter. Men framförallt med liten efterlängtad bebisflicka.  Posted by Picasa

3 kommentarer:

Helen sa...

Välkommen till Sverige!
Jag förstår att bebis-suget övervinner allt, t.o.m det dåliga vintervädret. ;-)
Tar ni Dessi med er?
Ha det så gott och njut av den lilla.
Kram!

Mira sa...

Så trevligt att ni kommer hit! Men ett kan jag lova; några minus tio har vi inte. Minus en idag.

Välkomna till fäderneslandet och lycka till med bebisinspektionen!

Kram!

Sven Teglund sa...

Ja, faktiskt, det liknar mina vinterbilder från Luleå! Det är så vackert med den vita snön på stenarna.....visst är vintern underbar ändå, när det ser ut så här!